LU MF studenti (no kreisās) Sofja Haustova, Martins Izmailovs, Ritvars Nikolājevs olimpiādē ieguva 3. vietu. Foto: Tartu Universitāte.

Augusta nogalē Tartu norisinājās ikgadējā Starptautiskā anatomijas olimpiāde, kurā 14 komandu konkurencē godalgoto 3. vietu ieguva Latvijas Universitātes (LU) Medicīnas fakultātes (MF) studenti.

Dalībai olimpiādē LU MF Anatomijas un histoloģijas katedras docētāji šogad izvirzīja trīs ārstniecības 2. kursa studentu komandas. Studējošo Martina Izmailova, Ritvara Nikolājeva un Sofjas Haustovas komanda olimpiādes kopvērtējumā ieguva 3. vietu, piekāpjoties Kārļa Universitātes un sacensību uzvarētāju - Ļubļanas Universitātes studentiem. Olimpiādē šogad piedalījās 14 komandas un atlikušās LU komandas kopvērtējumā ieguva 8. un 11. vietu. LU studējošie Martins Izmailovs un Linda Kalnīte saņēma arī Influenceru balvu, jo visaktīvāk savu dalību dokumentēja “Instagram” sociālo mediju platformā.

Organizatori par šā gada olimpiādes tematu bija noteikuši kino, tādēļ šajā tematikā dalībnieki izvēlējās komandu nosaukumus, gatavoja pieteikuma esejas un video. 

Pirmais olimpiādes posms noritēja testveidā un tajā lieti noderēja loģikas zināšanas. Papildus iekļauti bija arī daži klīniskie jautājumi, piemēram, kādā virzienā tiek veikts epiziotomijas grieziens. Olimpiādes praktiskajā daļā dalībnieki apmeklēja uzdevumu zāles, kas sagatavotas pazīstamu kinofilmu tematikā. Piemēram, “Titānika” zālē studējošie uz līmlapiņām rakstīja labās nāss sienu veidojošās struktūras. Viņiem arī demonstrēja radioloģiskus izmeklējumus ar plaušu bojājumiem un bija jāatmin, kāds bojājums attēlots un kurā plaušā.

“Cīņas kluba” zālē dalībnieki vēroja cīņas video, pēc kura analizēja, kādas anatomiskas struktūras traumētas konkrētajā ainā. Šajā zālē arī diviem komandas pārstāvjiem bija jācīnās savā starpā, bet trešajam komandas biedram jāmin 10 muskuļi, kurus bojā komandas biedru imitētā kauja. Savukārt zālē “Acis plaši atvērtas“ uzdevumi tika saistīti ar zināšanām par dzimumorgānu sistēmām un studējošiem uzdeva jautājumus par dažādām artērijām un nerviem mazajā iegurnī, kā arī uzdevumus, kur noderēja zināšanas embrioloģijā.

Kopumā komandas savas zināšanas un prasmes izmantoja 11 praktisko uzdevumu zālēs un studējošiem lieti noderēja ne vien anatomijā, bet arī histoloģijā, embrioloģijā un fizioloģijā apgūtais.

Dalīties